Hemma

Jag tog mig iväg på den där mammaträffen utan Zandra. Riktigt stolt över mig själv att jag vågade det faktiskt, jag är en riktig fegis när det gäller att ta kontakt med nya människor annars.

Sen åkte jag in och hämtade Sebbe, och det första som hände va att vi blev osams. Han hade tydligen fått en mobiltelefon av sin farmor som hans pappa, enligt Sebbe, hade lovat att fixa ett batteri till så att han kunde ha den. En MOBIL, till en 5-ÅRING... Aldrig i livet sa jag då. Han får inte ha någon egen telefon på många år. Så jag ringde upp Chippe och sa som det va och att han fick tala om det för Sebbe. Men enligt honom så hade han inte lovat något, utan sagt att de skulle prata om det med mig först. Jag vet inte riktigt vem jag ska tro på...

Men det gjorde att Sebbe blev sur på Chippe istället, för att han hade lovat. Skönt att jag inte behövde ta den värsta smällen, men tråkigt att bli osams på en gång.

Dessutom tror jag att de är ganske slappa på regler när han är hos dem. Men jag har pratat med Chippe ikväll och sagt att det inte är okey. Men enligt honom så stämmer det inte alls. Men det är ju inte mer jag kan göra än att säga ifrån och hoppas att det går fram.

Jag orkade in i affären på vägen hem. Det blev storhandling på en timme, vilket är rekord. För Sebbe ville vara i lektornet under tiden, så det blev bara jag och en sovande Charlie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0