Hur en statusrad kan förändra

I morse hade jag ställt klockan på 8, för jag ville försöka komma upp i hyfsad tid. Men som alltid så snoozade jag ett par gånger. Sebbe kom in och somnade om i våran säng och tydligen hade jag tryckt på den där snooz-knappen ett par gånger för mycket, för klockan 9.25 vaknade jag och klockan hade då slutat ringa (för det går bara att snooza i en timme). Ja då kom man som vanligt upp rätt sent. Och när jag fixat djurmat, pysslat om Charlie och ätit frukost med Sebbe så hade klockan redan hunnit bli 11.

Det regnade, så jag kände verkligen inte för att behöva ta mig ut något idag och tänkte låta hunden få nöja sig med att gå ut på tomten.
Men så sätter jag mig vid datorn, loggar in på facebook och läser Camillas statusrad där det står ungefär;
"Varför har man hund i det här vädret så man måste ta sig ut..."
Och jag kommenterar det med;
"jag vet precis vad du menar, bara att dra på regnskyddet på vagnen och ta sig ut i ovädret. Men det är dessto skönare att komma in."

Och då kände jag att; ja det är faktiskt riktigt skönt att komma in efter en promenad i regnet. Så det blev att sätta på Charlie varmt.


Även om fötterna =)

På med regnskyddet på vagnen, regnställ och gummistövlar på mig och Sebbe och gå ut.


Svante va måttligt road av att behöva gå ut i det här vädret, han gick och skakade sig hela tiden. Charlie somnade på en gång och Sebbe sprang framför oss och räddade alla sniglar från att bli överkörda av vagnen. Sen gick vi en vända nere längst kanalen och spanade efter grodor. Hemma så passade vi på att vattna i landen på baksidan, för jag har hört att det är bra att vattna när det regnar.
Vet inte om man ska vattna även när det regnar, eller om man ska vattna just när det regnar, om ni förstår vad jag menar. Men slutsatsen är ju ändå densamma, och vattnat blev det.

Riktigt skönt va det i alla fall att komma in sen. Och nu är det riktigt skönt att ha varit ute en sväng, så jag resten av dagen kan stanna innomhus utan dåligt samvete. Tror till och med att Svante njuter mer av att vara inne efter att ha varit ute en sväng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0