Långprommis

Det blev en något längre runda än vad som va planerat idag.
Jag hade tänkt att gå en promenad på ungefär 5 km, men det blev en runda på nästan 11 km, vilket tog ungefär 3 timmar att ta sig runt. Härligt va det i alla fall, även om en bit nästan va oframkomlig med vagn. Men jag är inte den som ger mig så lätt. Men jag fick lyfta vagnen på vissa ställen, och ta mig över ett mindre träsk innan vi kom ut på grusväg som är riktigt fin att gå på. Eftersom det tog så lång tid att komma runt så vaknade Charlie och va riktigt hungrig på vägen tillbaka. Först vaknade hon en gång men kunde då nöjja sig med nappen och somnade om igen. Men sen fick jag stanna och mata henne när det va typ 2,5 km hem.

Svante fick för sig att han va rädd för bron när vi va på väg bort. Så vi fick envisas om att springa fram och tillbaka 5-6 gånger innan han gick lugnt över. Han har gått över den massa gånger förut, men nu lät det väl för mycket av alla bilar, för vi kom precis vid broöppning. Och på vägen tillbaka bestämde han sig för att en trästaty som står utanför restaurangen Zorbas, va ett hot. Han struntade i hundarna som satt vid uteserveringen, men morrade och skällde åt statyn. Knäppa hund!! Men vi gick fram till den och jag visade att den inte va någe farlig, men det hjälpte inte. Trött va jag i benen vid det här laget, och hundarna vid uteserveringen satt och skällde. Så vi gick därifrån, och Svante va fortfarande rädd för gubben, men vi får väl gå och visa att det inte är något farligt en annan dag.

Nu ska jag passa på att ta en dusch medan Charlie sover. Man blev lite svettig faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Carro

Gud vad duktig du eh!! :)

2009-07-13 @ 15:59:48
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0