Schulman

Ja nu har Alex Schulman fått sin lilla dotter, och vad ska hon heta?
Jo, Charlie!! Så alla ni som höjt på ögonbrynen och till och med uttryck ert missnöjje över att våran lilla tjej ska få ett sånt "kill-namn" (vilket det inte är enligt oss) så kanske det är mer ok nu då när det finns ett "kändisbarn" med samma namn.

Men det är kanske ännu värre. Att namnet nu helt plötsligt ska bli ok, för att hans dotter oxå heter det. Men vissa har inte godtagit namet alls förrän de gjort kopplingen att våran schlagerstjärna Sherley Clamp har ju faktiskt ett liknande namn.

Helt allvarligt är det folk som har sagt;
"vad ska hon heta?"
"Charlie"
"Men Nej!!!"
"vaddå Nej?"
"Nu skojjar du!"
"Nej jag skojjar absolut inte!"
"Men så kan hon väl inte heta!!"

För mig är det helt ofattbart att man säger något dylikt. Jag bryr mig faktiskt inte om ifall folk har svårt att acceptera namnet, men det kan de faktiskt få hålla för sig själva. Det är godkänt som ett unisex-namn, även om det inte är så vanligt på tjejer.

Så lite motvilligt så ska jag nu använda Alex lilla dotter som ett exempel på att det är ok även för en tjej att heta Charlie.
 
Men när jag ringde min mor igår och berättade nyheten, så fick jag bara svaret; "Ja men den där Schulman är väl lite knäpp också."


Kommentarer
Postat av: Mika

Måste bara säga att jag tycker att Charlie är ett helt underbart namn på en liten flicka :) Så det så :)

2009-07-06 @ 15:17:52
Postat av: Karolina

Tycker jag oxå! Men så heter min hund Grodan... E jag knäpp då???

2009-07-07 @ 22:13:31
URL: http://www.idakarolinaloof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0