Söndag idag ja...

Idag har jag och mamma varit ute i blåbärsskogen. Charlie va lite gnällig, så jag fick vysha vagnen med ena handen och plocka blåbär med den andra. Det blev inte så jättemycket blåbär då förståss, men det va riktigt skönt att komma ut i skogen en sväng. Svante va med och åt blåbär och badade i diken. Efteråt åkte vi hem till mamma och åt lite lunch. Honsa kom dit oxå och vi åt kantareller som vi fått av en föredetta granne till mamma. Ikväll ska vi göra en pytt med kantareller och så står en pajdeg och vilar i kylen. Jag ska göra en blåbärmarängspaj.

Igår va vi i grisslehamn på förmiddan, eller ja vi kom hemifrån vid typ 1 så det kanske va eftermiddag. Men vi gick i alla fall där och kollade lite på loppisarna. Och så mötte vi Cissie och gick en sväng till med henne och sen tog vi en fika på hennes jobb. Trevligt att träffa henne lite. Även om vi bor så pass nära varann så träffas vi väldigt sällan. Hon ska ju flytta ner till Tidaholm i höst, om de får fatt i någon lägenhet. Och vi brukar säga det, att när hon flyttat så kommer vi säkert träffas oftare än vad vi gör nu. Och jag tror faktiskt att det kommer bli så. Det är ju konstigt i sånna fall.

Vi hade varit kloka nog att ta med oss badkläder i bilen, ifall att vädret skulle bli bättre. Så va stannade i Edeby på vägen hem och tog oss ett dopp. Jag hade först bara tänkt att doppa mig. Men när jag gjorde det så kom Svante simmandes ut mot mig. Då blev jag så glad så då fortsatte att simma ut till flytbryggan och lyckades locka med honom ut dit, utan något koppel. Sen hoppade han i frivilligt därifrån igen. Det är så kul att han börjar bli lite roligare att bada med.

På kvällen igår kom Post-Emil över till oss och kollade på Pulp fiction. En film jag, helt otroligt nog, har missat. Jag som älskar film, och så hade jag inte sett en sån kultfilm som den. Men nu har jag det i alla fall, och den va ju faktiskt riktigt bra.

Hängmattebilder

Samma hängmatta, olika ungar, i samma ålder. Sebbe på den första bilden, fullt påklädd framför kakelugnen. På den andra är Charlie, lättklädd ute i skuggan.

På tal om hängmattor så är det riktigt farligt att natta barn i hängmattor.

Lätt hänt att man somnar själv =)

Kommentarer
Postat av: mama

Hängmatta är bäst!!!

2009-07-27 @ 10:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0