Tandläkaren

Japp, aj aj aj, idag har jag varit hos tandläkaren i Norrtälje. Satte mig på bussen imorse och Charlie somnade på en gång, tyvärr. Då va hon ju vaken sen när vi va framme istället. Men det gick bra, det fanns massa tanter där som gärna höll på att gulla med henne så hon höll sig hyfsat nöjd under hela undersökningen. Jag visste att jag hade en tand som är jättetrasig, tappad plomp på ena sidan och så har det lossnat en bit på andra sidan. Och så är det en tand som det ilar i som tusan, så jag hade väntat mig att behöva betala många tusen innan det blev nån ordning i munnen. Men glatt överraskad blev jag när det bara slutade med tre vanliga lagningar för ungefär tusen kronor styck. Och idag kunde jag använda den där tandvårdspremien som man får och behövde därför bara betala 20 kronor för undersökningen. Fasen va lättad man blir när det blir billigare än vad man tänkt sig.

Efteråt gick vi en sväng på stan (man får säga så om Norrtälje) och fikade och köpte ett parasoll till vagnen. Sen blev det att vänta på bussen tillbaka. Våran bil är på verkstad och byter olja, oljefilter, fläktrem och ljuddämpare, så det fick bli att åka komunalt idag. Det är ju gratis att åka buss med barnvagn, så man ska väl utnyttja det när man kan och har tid. Men det va en hel timme tills bussen skulle gå så vi gick en promenad längst ån och kollade in all konstig konst och sen köpte vi jordgubbar hos han gubben som alltid sitter utanför kryddan och säljer.

Hoppas vi får tillbaka våran bil i  tid idag så vi kan åka och bada en sväng, det är riktigt varmt ute. För Honsas buss (som är den enda bilen vi har hemma med mer än två säten) hade sönderrostad bromsskiva upptäckte han igår. Så den är inte så säker att åka med direkt. Men nu ska jag skrubba lite potatis till en gratäng, sån mat blir det idag.

Vill önska grattis till Carro som fick en liten dotter här i veckan.
En liten Isabelle =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0