Tvätta och städa

Nu när det har varit så otroligt fint väder så har man ju inte haft någon som helst lust att vara innomhus och pyssla med sånt som behöver göras. Vilket har resulterat i att tvätthögarna, både rena och smutsiga, har fått ligga och växa sig ganska rejält stora. Så det är sånt man får ta tag i nu då. Jag har slängt in en tvätt i maskinen, men väntar nog med att ta hand om sorteringen av den rena tvätten tills imorgon istället.

Något jag verkligen måste göra, innan jag hämtar Sebbe, är att städa på hans rum. Det va en del folk på fika hos oss igår, och barnen va inne och röjjde runt rätt ordentligt. Och Sebastian som inte kan sätta sig vid matbordet om det inte är ordentligt städat på hans rum, skulle få hjärtklappning om han kom hem och det såg ut som det gör nu.

Skönt ska det bli att hämta honom idag, känns riktigt konstigt att han är borta så mycket som han är nu. Och så kommer det ju att fortsätta hela sommaren, så det är väl bara att vänja sig antar jag. Och tyvärr så har ju alla som har barn i samma ålder semester först nästa vecka och då är ju Sebbe hos Chippe igen. Men Kicki är ledig på torsdag och Kattis på fredag, så vi får väl passa på att åka och leka lite då.

Den här veckan är den första veckan på ganska länge som faktiskt är ganska uppbokad. Det känns roligt, men lite konstigt. Men som tur är så är det inte massa tidiga mornar och tider som ska passas, utan bara folk som ska umgås med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0