helgen som varit

I fredags va jag och Sebbe hemma hos Kicki och Fredrik och lekte nästan hela dagen. Åkte dit strax efter frukost, som i och för sig åts vid 10-11 ungefär. Och stannade till halv 4. På väg därifrån så svängde vi ner till båthamnen i edeby där Kattis och Kristoffer va med barnen och fiskade. Så vi stannade och grillade lite korv, fikade och Sebbe hann fiska lite innan vi åkte hemåt. Hemma sen så kom grannarna över på fika, vilket vi försökt få till ett bra tag men de bor väl för nära för att det ska vara att bara komma över. Och klockan 7 kom mamma och hämtade Sebbe. Så vi hade bara liten plutt hemma sen.

Igår skulle Honsa iväg till American car show med massa polare i deras båt och inte komma hem förrän på söndagen. Så jag tog vagnen och hunden och promenerade hem till mamma efter att varit och lämnat av Honsa hos Fredrik. Riktigt härligt med en 5 km lång prommis så där på förmiddan. Svante va riktigt duktig och Charlie sov hela vägen dit. Mamma höll på att bygga altan hela dagen nästan, och Chippe kom och hämtade Sebbe efter att vi hade ätit lunch.

Charlie va ordentligt krånglig igår. Hon spydde ner hela hängmattan och pep sen nästan hela kvällen. Lite kinkig är hon faktiskt våran lilla tjej. Men vi blev kvar över natten, kollade på filmen Austalia, drack lite vin och åt lite choklad. Det va länge sen jag sov hemma hos mamma. Riktigt mysigt att umgås lite, och Charlie lugnade ner sig fram på kvällen. Så vi fick kolla på film utan massa gnäll. Då snusade hon gott i mjukliften till vagnen.

I morse promenerade vi tillbaka hem efter att vi ätit frukost. Jag hade inte med mig mat till Svante, så han fick äta grönsaker och ägg till frukost och sen ett köttben när vi kom hem. Honsa kom oxå hem strax efter oss, de körde om mig längst med kanalbanken. Honsa trött efter att ha festat och jag va helt slut i benen efter promenaden. Så vi satte oss i soffan för att kolla på filmen igen men somnade, både vi två och Charlie.

Härlig helg har vi haft i alla fall. Och nu väntar nästan en vecka utan Sebbe och en veckas jobb till för Honsa innan semester. Det ska bli så skönt att ha honom hemma sen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0