BVC-besök

Idag va vi på barnavårdcentralen för att mäta och väga. Våran barnmorska, Anna, sa att Charlie ser ut att vara en hel månad äldre än vad hon egentligen är. Det gör ganska stor skillnad när man bara är 6 veckor gammal. Hon vägde 5710 gram och hade blivit 57,5 cm lång. 

Här ligger hon och bubblar i våran säng medan jag sorterar tvätt.



Idag blev det inte nån långpromenad. Jag skulle vara hos barnmorskan klockan 13 så det bokade ju lixom upp hela dagen. Jättedum tid, men nu när alla har semester så va det enda tiden som fanns att få. Så jag bokade hellre upp den här dagen, så jag slipper gå dit något under semestern nu. Även om vi inte har någre planer, så vill man ju inte vara uppbokad hemma om man skulle få för sig att åka någonstanns.

Det blev i alla fall en prommis bort till återvinningsstationen för att slänga alla sopor. Och sen en tur ner längst med kanalen innan vi gick hem för att äta lunch.

Jag är sugen på att få lite ordning här hemma nu. Det ser ut som ett bombnedslag, vilket det alltid gör. Mycket för att vi håller på att renovera. Men så står det massa kartonger och sånt lite överallt som inte alls behöver stå kvar. Jag ska flirta lite med min karl, så kanske vi kan hjälpas åt att börja röja lite någonstanns.



Jag har lite beslutsångest om jag ska ta tag ordentligt i att gå ner i vikt nu. Lite sugen är jag på att ha en godisfri månad och börja träna lite. Samtidigt som godsaker är otroligt gott och jag vet inte om jag vill det tillräckligt mycket för att verkligen ta tag i det. Det är kanske dumt att göra en sån grej under semestern, så jag kanske väntar några veckor med det. Men jag väger mer än 10 kg mer än vad jag ska nu, så jag måste ju börja snart.

Charlie somnade i baby-sittern igen =)

Gullunge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0