Loktos-chock

Igår luktade det på hela övervåningen, efter att Honsa målat fönstrena i köket. Därför blev det pizza till middag. Känns som vi ätit det flera gånger på bara några veckor, de är inte vanligt vill jag lova. Men sen igår kväll hade Sebbe jätteont i magen. Han sa att det dunkade, och imorse så gjorde det också ont innan han gick på toa. Så nu ska vi utesluta laktos helt ett tag. Han har druckit laktosfri mjölk och yoghurt och sånt, men han har ätit som vanligt fram till nu. Men nu ska vi ta bort det helt ett tag istället. Stackars pojk, både plastallergiker och laktosintollerant, han har det inte så lätt.

Idag är vi bjudna på fika hemma hos Zandra. Men jag tror att jag och Charlie ska till kyrkans öppna en stund nu på förmiddan innan. Det beror på hur länge hon tänkte sova nu.


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej!

Ah lilla vännen då, ont i magen :( Hoppas det inte är laktos utan bara mjölkprotein, då behöver man ju inte ta bort allt och i samma veva blir det inte lika krångligt! Hoppas :)

Men du, plastallergiker. vad menas med det?



Vi syns imorgon på sången! Lite trist att det är sista gången ju ;(

2009-11-09 @ 20:26:48
URL: http://llina.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Tack Jossan:) Känns väldigt konstigt men roligt på samma gång:)Så fort jag kryar på mig så ska vi ta en snigelsafari;)

2009-11-10 @ 13:00:47
URL: http://deede.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fantastiskt hur fort det går:) Inte ens dom närmsta kan hålla tyst då tydligen om du fått sms;) men men så är det! kram

2009-11-10 @ 16:12:09
URL: http://deede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0