Sovande unge och härliga promenader

Charlie fick komma upp i våran säng mitt i natten inatt igen. Fy jag sover så himla dåligt då, så det vill jag inte att hon ska fortsätta med. Men hon va ju bråkig igårkväll oxå, och somnade därför långt efter att hon ätit kvällsgröt. Så då håller hon sig väl inte lika länge antar jag.

Så idag tog vi bort den korta sovstunden som hon brukar ha på eftermiddan, och ikväll fungerade det mycket bättre. Det va en hel del gnussa ögon och lite tröttgnäll vid middan, men hon höll sig vaken.



Imorse skulle jag och Zandra promenera från henne till öppnis i Hallsta. Men det blev lite strul med försvunna bilnycklar och sånt, så vi tog min bil dit istället. Och så gick vi en prommis i Häverödal efter vi vait på babyöppet istället. Så det blev en timmes rask promenad med barnvagnar. Och sen en timmes ännu raskare prommis med Svante efter middan sen. Tänk om man kunde vara så här duktig varje dag...

Vi måste verkligen köpa en barnvakt. Det är ofta som Charlie sover ute i vagnen, och då skulle man slappna av mycket bättre om man visste att man hörde när hon vaknar. Sen när jag är iväg och jobbar på kvällarna så kan ju inte Honsa hålla på ute i garaget efter att han lagt henne, för man hör ju ingenting ut dit. Och idag så sov hon en bra stund när vi va ute och gick och när vi satt hos Zandra. Men så somnade hon om i bilen på vägen hem, och då lät jag henne sitta kvar. Då får man ju springa ut och kolla hela tiden om hon vaknat. Så barnvakt bör köpas omgående.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kan köpa våran för 200:-

2009-11-19 @ 20:25:00
URL: http://meyasmamma.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Kan köpa våran för 200:-

2009-11-19 @ 20:25:38
URL: http://meyasmamma.webblogg.se/
Postat av: Kim

Ja, nu går det nog undan. :p Skulle ni gå från Sandviken till Hallsta? :O

2009-11-19 @ 22:23:16
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0