Våran måndag

Jag har varit in till Arninge idag och köpt bilbarnstol. Men det fanns bara ett exemplar kvar av den röda, och den hade de slarvat bort muddarna till. Så de ville sälja den till mig med 10% rabatt utan muddar, för det gick inte att ta de från någon annan stol. Då blev jag bråkig, och den där expediten fick bära ut stolar i alla färger som fanns för att jag hade svårt att bestämma vilken jag ville ha. Sen villa jag fundera en stund och ringde upp och rådfrågade Honsa. Men ingen av de andra färgerna va riktigt bra, och jag funderade på att välja en annan stol ett tag, som hade en tippfunktion. Så då fick en annan expedit komma och hjälpa mig att prata för och nackdelar med de båda stolarna. Och det slutade med att de i alla fall tog muddar från en annan stol, och jag gick därifrån med den röda stolen som jag hade velat ha från början. Det hjälper att vara tjurskallig ibland.

På förmiddan va vi på familjecentret för att fotografera Charlie. Hon va så jäkla svårflirtad när det va våran tur att komma in till fotografen, som va riktigt duktig med barn. Men först va Charlie drägglig, så torkade jag henne och hon började stortjuta. Då fick jag trösta henne en stund och sen satt hon och ville inte alls le mot kameran. Och när hon till slut log lite, då hade hon hunnit dräggla ner sig igen. Så jag hoppas atyt hon hann knäppa något bra kort i alla fall.

På vägen hem sen så åkte vi förbi hemma hos Tessan så hon fick klämma lite på bebis. Hon har beräknad förlossning imorgon, och en jättemage. Så jag hoppas att hon slipper gå över allt för mycket den här gången, det är en pina!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0