helgen då..

Ja, jag får väl dra helgen såhär på måndagen igen eftersom jag aldrig lyckas hamna vid en dator på röda dagar.

Fredag
En sån där jobbig dag när jag skulle skjutsa Sebbe till pappan i Rotebro. Men först skulla jag ha storstädat på förmiddan, efter en prommis med hunden för att vakna till lite. Men mamma hade tagit semester och tvingade med mig (under pistolhot) till Kröns för att kolla lite blommor och sånt. Sen åkte vi hem till mig och åt lunch innan Sebbe slutade skolan, så inte fick jag något städat den förmiddan inte. Men när Sebbe kom åkte vi in till stan på en gång, så då hann jag städa när vi kom hem igen. Fram på kvällen så promenerade vi upp till kapplansbacken och tittade på maj-brasa och träffa massa folk. Jättemysigt va det, och det kändes som en riktigt ljummen sommarkväll trots att det kom några regnstänk. Vi hade tydligen tur med vädret, för det regnade visst på många andra ställen. Sen hemma så blev det sushimiddag framför teven när vi lagt Charlie till sängs.

Lördag
Dagen började med att vi gav oss av till Herräng direkt efter frukost för att fira Charlies kusin Jonathan som fyllde år. Sköntr att komma iväg i tid, så att man inte behöver vara borta hela dagen. När vi kom hem va vädret lite grått, så vi va inte så sugna på att hålla på att fixa i trädgården. Men vi tänkte att det nog är lika bra att komma sig ut ett tag, så man inte behövde ha dåligt samvete för att man va inne sen senare. Vi tog därför hund, vagn och unge i bilen och åkte bort till crossbanan. Svante tyckte att det va SÅ härligt att få springa av sig ordentligt i skogen där, och vi kunde gå runt och kika hur blött det va i spåren. Sen blev det en fika hemma hos mamma, skulle ha vartit på hennes barnbarn-säkrade altan men det blåste alldelles för kallt så det fick bli innomhus istället. På kvällen hyrde vi filmen bröllopsfotografen. Den va riktigt bra och inte alls som vi trodde den skulle vara.

Söndag
Söndagen blev nästan en heldag i trädgården. Vi började med fika hos Ove och en prommis i skogen. Sen gick vi runt på tomten lite och kollade vad vi kunde göra. Men vi bestämde oss för att elda, och det blev lite rensning av buskar och sånt oxå. Hela dagen va brasan igång sen, vi beskar fruktträden för ett par veckor sendan. Charlie knallade runt på baksidan med oss och sin gå-vagn, och fick smaka saft för första gången när vi fikade. Hon verkligen klunkade i sig och blev helt till sig, så jag ska nog vänta ännu längre med att ge henne sötsaker. Känns så onödigt att hon ska vänja sig redan nu.


Kommentarer
Postat av: mama

Yea, right ...pistolhot var det ja...haha

2010-05-03 @ 21:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0