Vardagslyx en helgdag

Jag sitter och funderar på om jag ska göra något nu, eller bara låta tiden rinna iväg i en timme. Charlie ligger och sover i bilen, och jag missade 10-bussen lite med flit. Så ska man ta bilen eller vänta på 11.20-bussen är frågan. Jag ska in och luncha med Monica, lämna in ansökan på CLL och köpa present till papps som fyller på lördag.

Honsa är och roar sig på åland idag, så vi har hela dagen för oss själva. Och igår överrsakade jag honom med trerätters till middag.

Förrätt
Langans avokado och räkpuck a'la Moberg

Varmrätt
Min saffransfisk i paket med delikatesspotatis

efterrätt
Mors bärpaj (finns på recept.nu)

Och till det ett dyrt vitt vin. Det va riktigt gott måste jag säga. Och roligt att lyxa till det lite extra ibland, duka fint och sånt. Charlie fick äta innan, och sov när vi åt, och Sebbe är hos sin pappa nu till imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0