Playdate

Det mysigaste med att vara föräldraledig är verkligen att umgår med andra mammor, fika och prata bebisar och barn. Det kan jag lätt göra varje dag om tillfälle ges. Idag va Marie med Harry, Tilda med Milton och Elina med Malte här och fikade och hade mysigt. Det ska vi snart göra om.

Honsa är oxå ute på playdate, eller friskvårdsdag som de kallade det. De är ute och kör skooter några stycken. Fördelen med att vara egen företagare. Sebbe är hos kompis och Billie sover i vagnen, så jag och Charlie har det lugnt här hemma.

Ikväll är det klädträff, vilket Sebbe tyckte va lite tråkigt. Han tycker att jag är borta så mycket. Men imorgon ska jag vara hemma så vi kan hitta på något, eller bara mysa. Lite dåligt samvete får man ju när barnen säger på det sättet, men de vet å andra sidan precis vilka punkter de ska trycka på för att man ska känna så oxå..

Får se om Honsa får Charlie i badet ikväll. Vi brukar ha badkväll här för tjejerna på måndagar. Men sist så blev det ett jäkla liv här hemma och Charlie fick typ panik när jag satte igång duschen, hon som alltid har älskat att bada med Billie eller Sebbe eller duscha med mig. Det gjorde ju att Billie som satt i badet oxå började skrika och då va det inte lätt att vara ensam med två nakna skrikande barn!!!


Förut gick det ju bra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0