Stressiga mammaliv



När jag var ledig med Sebastian när han var liten så hade jag verkligen hur mycket tid som helst. Jag följde massa serier på tv, diskade hur länge som helst på dagarna och gick långa promenader. Nu är schemat så späckat att det är svårt att hinna sitta ner och andas mellan varven. Kan ha med flertalet barn jag har nu, men mycket också vad man prioriterar att hinna med på dagarna.

Jag kom också att tänka på möjligheten till att Billie kommer att utvecklas en massa de fem dagarna vi är borta, då hon får odelad uppmärksamhet åtminstånne de dagarna hon är hos mamma. När Charlie va bebis så tyckte jag att det va så skönt att få den där egna bebistiden när Sebbe va i skolan. Men nu försöker jag hinna få så mycket som möjligt gjort när jag bara har Billie hemma. Så där ska jag försöka tänka om, prioritera mamma-bebistid mer i alla fall någon dag per vecka när Charlie är på dagis. 



Charlie verkligen ÄLSKAR att vara ute!


Kommentarer
Postat av: Anna

Förstår att de måste vara svårt att få allt att gå ihop. Kram på er!

2011-03-31 @ 09:05:14
URL: http://annavirrpannan.blogg.se/
Postat av: mama

Så söta goa ungar!!!

2011-04-02 @ 10:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0